Zapojte se do diskuze!

Pokud máte jakékoliv připomínky, náměty či upozornění na chyby, prosím, napište mi mail či využijte přímo možnost psát komentář na stránkách (lze psát dokonce i anonymně, což je výhoda pro ty z Vás, kdo se chtějí vyjádřit, ale zůstat beze jména - některým tato možnost snad pomůže se zapojit do diskuse, což by jinak třeba veřejně neudělali).
Texty na těchto stránkách jsou určeny zejména obyvatelům domu, stránky jsou "elektronickou nástěnkou" pro pohled obyvatele domu, zástupce části vlastníků. Obsah příspěvků může být zasílán automaticky po sdělení Vaší mailové adresy.
Mgr. Ing. Radek Novotný, zástupce části vlastníků, 777 083 126, coney@centrum.cz

Reklamní řádek

čtvrtek 30. září 2010

Co s předzahrádkami

U našeho domu Prušánecká 16, 18, 20, 22 je u každého vchodu u bytu číslo 1 za francouzským oknem „předzahrádka“, plocha, která je více či méně kvalitně vydlážděná, ohraničená, ať už plotem či keři.
Majitelé či nájemci bytů číslo jedna jednotlivých vchodů ji více či méně udržují. Za nejkrásněji udržovanou považuji zahrádku u vchodu 18.
Toliko na úvod.



Z právního hlediska však, zdá se, žádné předzahrádky neexistují. Příslušné pozemky sice mají svá vlastní parcelní čísla, ale stejně jako ostatní pozemky kolem domu nesou i tyto v katastru nemovitostí označení veřejná zeleň a jako jejich majitel je zapsáno „město“.

Sám jsem na tuto zkutečnost upozorňoval na SBD v létě, ale jedinou odpověď, kterou jsem za dva měsíce (červenec a srpen) „vymámil“, bylo konstatování, že mám pravdu…

Po schůzi 6/9 se v rozhovoru s paní Paďourovou k tématu vrátil pan Ing. Rada a požádal ji (cituji:) „aby v této souvislosti získala od právníků vyjádření k tomu, že pokud upravíme dané předzahrádky a někdo to „práskne“ městu (ochotných lidí je v okolí určitě dost), co pak nastane (nepostačí asi projednat nájem dané plochy od města, což by si zřejmě museli vyřídit bydlící u předzahrádek – pochybuju, že by se to dalo „vložit do katastru“ pro družstvo ???) a druhá věc, jak to zahrnout do „stavebního povolení k regeneraci“, když to není družstva (jako je – nebo už by měl být - pozemek pod blokem). Slíbila, že to udělá.“

Domnívám se, že bychom se neměli jen dožadovat vyjádření od právníků SBD, ale že by právníci SBD měli hájit zájmy členů družstva: o dané pozemky majitelé či nájemci bytů ze suterénu soustavně pečují již řadu let, užívají je „v dobré víře“, domnívám se, že by právníci SBD měli své členy v této věci zastoupit a celkem snadno obhájit „přechod do vlastnictví uživatele na základě vydržení“ – jinak řečeno, stávající formální vlastník „město“ nechal pozemky v užívání „domu“, nestaral se o ně, nepřispíval na jejich údržbu, kdežto majitelé či nájemci bytů se o pozemky starali na své náklady, užívali je, tedy je „vydrželi“.

Otázka dle mého názoru tedy nezní, co s pozemky bude nyní činit „dům“, tedy my všichni obyvatelé domu Prušánecká 16-22, k domu jako celku zjevně pozemky právně nepatří, nýbrž co s nimi budou činit uživatelé a zda jejich zájem bude hájit družstvo, které má v popisu činnosti „uspokojování bytových potřeb svých členů“ – ty pozemky zcela zjevně s bydlením v suterénu úzce souvisí!

středa 22. září 2010

Proč se netopí ??

Ve čtvrtek 9. září jsem na webové nástěnce pro Strnadovu uveřejnil článek Topí se ???, problematika se týká i Prušánecké. Jeho znění upravené dle podmínek Prušánecké Vám předkládám:

Od pondělí, 6.9.2010 je zahájena topná sezóna. Tedy od pondělí 6.9. začala dodávat firma Teplárny Brno teplo do otopné soustavy, byly otevřeny příslušné ventily. V domě na Prušánecké však byla soustava ještě vypnuta, předpokládám, že nová regulace ovládaná panem Kolářem, nebyla vůbec zapnuta. Krátce na to ale začlo opět krásné babí léto, takže automatika centrální dodávky ventily opět uzavřela.
Včera bylo například odpoledne o půl šesté ještě stále (!!!) na teploměru víc než 20 stupňů, takže se nedivte, že automatika v souladu s venkovní teplotou zatím znovu nezapnula.
Při vyměněných oknech, běžných domácích spotřebičích (lednička a mrazák uvnitř chladí, vně topí!, podobně topí televizor, pračka, myčka, počítač) a běžném užívání domácnosti (naše tělo produkuje spoustu tepla samo o sobě) by v žádném bytě neměla být zima. Ne, samozřejmně že doma nebudete mít tak teplo, abyste chodili v trenýrkách a tílku, ale nebudete mít zimu, i když budete rozumně větrat!

neděle 19. září 2010

Zelená úsporám nebude

Již jsem sice několikrát upozorňoval, že žádnou dotaci Zelená úsporám pravděpodobně nedostaneme, ale přesto jsme na schůzi odhlasovali, že se má nechat zpracovat projekt tak, aby nároku na tuto dotaci odpovídal. Nevadí, bude nás to stát nějakou tisícovku navíc, ale občas je "zkušenost drahá".
Kde beru tu jistotu, že podpora nebude? Z odborných článků, například:
Poklad zazděný v paneláku
Státu došly peníze na dotační program Nový panel, který s určitostí nebude v dohledné době obnoven. Také podpora zateplení panelových domů z programu Zelená úsporám byla pro letošek zmražena pro nadbytek žádostí.
...
Stát však už s rekonstrukcemi nepomůže. Více než miliarda korun úrokových dotací z programu Nový panel určených na tento rok byla rozdělena mezi sedm set žádostí už před polovinou srpna. A pokud se ještě jednou pro zateplování paneláků „rozmrazí“ program Zelená úsporám, pak jen ve velmi úzkém finančním rozmezí a jen pro polovinu příštího roku. Peníze z prodeje emisních kreditů z Kjótského protokolu musejí být realizovány do konce roku 2012, a to včetně kolaudace. A co je nejdůležitější: dotace na zateplení může dostat jen takový dům, který nemá žádnou konstrukční závadu. Podle dohody ministerstev životního prostředí a pro místní rozvoj to muselo dotvrdit společné poradenské středisko.
...
Celý článek zde.


V pátek jsem odevzdal paní Paďourové opravený (od původního zde zveřejněného draftu se liší jen v detailech) zápis ze schůze, pravděpodobně se i brzy objeví na nástěnkách - já to udělat nemohu, nemám od nich klíče, ty stále střeží paní Feketíková... Doufám, že se s ní brzy domluvím na změně tohoto stavu, zatím jsem ji doma nezastihl...

úterý 14. září 2010

Draft zápisu schůze z 6/9

Předkládám draft (zaběhanutý termín, česky prvopis, první verze) zápisu schůze, který jsem obdržel od pí Paďourové.

Dovolil jsem si jej oficiálně připomínkovat:
1) kde není uvedena pravda v bodu "Ing. Koutníková vyzvala všechny přítomné, aby se zájemci o sestavení nového tříčlenného výboru přihlásili. Paní Feketíková by byla ochotna zůstat ve VS jako členka, ale nechce být ani předsedkyní, ani pověřeným předsedou VS. Do výboru se nikdo nepřihlásil.", neboť já se hlásil i jako člen VS k paní Feketíkové, jen se nepřihlásil nikdo třetí! I když to je jen formální připomínka.
2) dále nesouhlasím s formulací "Technik – správce domu byl zvolen většinou hlasů.
Současně informovala ing. Koutníková o platbě pro technika – správce domu. Částka činí 60,-Kč/byt/měsíc. Z této částky obdrží technik – správce domu 30,-Kč/byt/měsíc."
Nebylo to současně, ale po hlasování, a stalo se to předmětem kritiky! Mělo by to být zkonstatováno v zápise - neboť tento fakt je jeden z těch, který vysvětluje "stádní chování" schůze, hlasovalo se bez předložení adekvátní informace!
Navíc té formulaci "...z této částky obdrží..." tak úplně nerozumím, ale sám jsem na schůzi veřejně řekl, že ne všemu kolem problematiky technika-správce rozumím, je to pro mne nóvum, které z víc než desetileté praxe předsedy samosprávy neznám!

Mám i neoficiální připomínky:
Jednak jsem jasně od stolku, kde seděla paní Paďourová a paní Koutníková, slyšel, že paní Paďourová chtěla hned po hlasování o volbě technika-správce opustit jednání - dle mého soudu to jasně odráží, že její přístup je čistě formální, náš dům pro ni bude jen "úřad, kterého se má zhostit", ale to není nic divného, jen my si to musíme všichni uvědomit!
Zápis samozřejmně neodráží průběh voleb, který na schůzi kdosi ohodnotil slovy "raději ať je to technik-správce, než pan Novotný" - vzhledem k tomu, že se osobně znám jen s některými lidmi, zpravidla z vchodu 18, je smutné, že většina usuzuje na něčí práci a schopnosti "z ničeho".
A poslední neoficiální připomínka: proč nám paní Jehličková nesdělila, že pana Zedníka má na seznamu těch, co pronajímají byt, když na jeho adresu padaly stížnosti? Jako předsedkyně věděla, že pronajímá...

A teď ten dokument:
Z á p i s z členské schůze samosprávy č. 131, (dále SO) a SSV Prušánecká 16,18 a 20,22 nákladového střediska 7721 a 7722(dále NS) konaná dne 6.9.2010 v 18.30 hodin v sušárně – tělocvičně domu Prušánecká 20
Účastnilo se 21 uživatelů bytů, z toho 9 vlastníků bytů P 16,18, 3 vlastníci P 20,22 a 3 nájemci P 16,18 a 7 nájemců P 20,22 dle prezenční listiny.
Spoluvlastnický podíl přítomných vlastníků P 16,18 byl 784 +600 (spoluvlastnický podíl MÍR SBD) = 1384/1825, spoluvlastnický podíl vlastníků P 20,22 byl 217 + 1191 = 1408/1825.
ČS a SSV je usnášeníschopné.

1. Zahájení
Protože v 18.30 hodin nebyla přítomna nadpoloviční většina, byla schůze zahájena v 18.45 hod.a bude jednáno o bodech uvedených na pozvánce.
Pozvánky obdrželi uživatelé bytů v řádném časovém termínu.
Schváleno jednomyslně.
Schůzi svolala a vedla Ing. Dana Koutníková, přítomen byl pan Jindřich Tomsa – provozní náměstek a paní Jaroslava Paďourová, zaměstnanec družstva – technik – správce domů.
Schůzi zahájila paní Ing. Dana Koutníková. V tomto bodě se volil zapisovatel a ověřovatel zápisu.
Zapisovatel : Ing. Hana Veselá
Ověřovatel: Mgr. Radek Novotný
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 20 0 1
SSV P16,18 1285/1825 0/1825 99/1825
SSV P20,22 1408/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Zapisovatel i ověřovatel byli zvoleni většinou hlasů.

2. Volba výboru samosprávy, popř. technika – správce domu.
Bod 2 zahájila Ing. Koutníková. Pan Jiří Šváb se přihlásil o slovo a uvedl, že odstupuje okamžitě ze všech funkcí, které doposud zastával, a to z časových důvodů. Ing. Koutníková vyzvala všechny přítomné, aby se zájemci o sestavení nového tříčlenného výboru přihlásili. Paní Feketíková by byla ochotna zůstat ve VS jako členka, ale nechce být ani předsedkyní, ani pověřeným předsedou VS. Do výboru se nikdo nepřihlásil. Dále byli všichni přítomni vyzváni, aby se přihlásili na funkci pověřeného předsedy samosprávy. Přihlásil se pan Mgr. Novotný.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme , aby pověřeným předsedou samosprávy byl pan Mgr. Novotný
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 6 12 3
Usnesení:
Pověřený předseda samosprávy nebyl zvolen většinou hlasů.
Ing. Koutníková oznámila, že v tomto případě, kdy nedošlo ke zvolení ani výboru, ani pověřeného předsedy samosprávy, bude probíhat volba technika – správce domu.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby byl zvolen technik – správce domu.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 18 1 2
SSV: P16,18 1184/1825 100/1825 100/1825
SSV: P20,22 1408/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Technik – správce domu byl zvolen většinou hlasů.
Současně informovala ing. Koutníková o platbě pro technika – správce domu. Částka činí 60,-Kč/byt/měsíc. Z této částky obdrží technik – správce domu 30,-Kč/byt/měsíc.
Protože správce domu , paní Paďourová nemá služební telefon, používá soukromé telefonní číslo pro vyřizování oprav na domě, navrhuje paní Ing. Koutníková, aby tak jako na všech ostatních domech byl odsouhlasen příspěvek na telefon měsíčně 350,-Kč, jako tomu bylo v případě předsedkyně bývalého výboru.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby byla vyplácena částka na telefon ve výši 350,-Kč/měsíčně techniku – správci domu, paní Paďourové.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 18 1 2
SSV:P,16,18 1251/1825 100/1825 33/1825
SSV:P,20,22 1408/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh na usnesení o příspěvku na telefon ve výši 350,-Kč/měsíčně byl přijat většinou hlasů.

3. Volba delegáta a náhradníka na SD.
Na funkci delegáta na SD se přihlásil pan Ing. Radek Relich.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby byl delegátem za SO 131 Ing. Radek Relich.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 20 0 1
SSV:P,16,18 1384/1825 0/1825 0/1825
SSV:P, 20,22 1308/1825 0/1825 100/1825
Usnesení:
Návrh na usnesení, aby Ing. Relich byl delegátem na SD byl schválen většinou hlasů.
Během tohoto bodu odešel ze schůze pan Kozel – spoluvl.podíl 33, pan Kolář – spoluvl.podíl 100
V tomto bodě se volil i zástupce vlastníků na SO 131. Přihlásil se pan Mgr. Ing. Novotný.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby zástupcem vlastníků bytů byl zvolen pan Mgr. Ing. Novotný.
Hlasování:
Z přítomných 10 vlastníků bylo 6 pro.
Usnesení:
Návrh na usnesení, aby byl zástupcem vlastníků pan Mgr. Ing. Novotný byl přijat.

4. Zatékání do suterénu domu.
Informace k tomuto problému přednesl provozní náměstek pan Tomsa. Zatékáním na severní straně domu došlo k vyplavení suterénů v domech. Byla oslovena firma INTERA, která na základě zavedení 2 sond k základové desce domu provedla průzkum stavu. Bylo zjištěno, že zcela chybí izolace a je nutné provést práce v tomto duchu. Firma INTERA vyhodnotila situaci a provedla finanční nacenění. Podle této firmy by částka činila 560 000,-Kč, vč. DPH, a to na obě NS celkem. Protože nebylo možné porovnání cen, padl návrh na oslovení ještě dvou firem, které na základě tzv. slepých rozpočtů a šetření na místě zašlou cenové nabídky.
Dalším návrhem bylo, aby izolační práce byly zahrnuty do celkové revitalizace domu, kterou samospráva plánuje. Izolaci by provedla vybraná firma, která provede zateplení domu.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby technik domu - pan Prudík oslovil ještě dvě firmy k provedení izolace na domě. Rovněž souhlasíme, aby touto činností byly poptány i firmy, které budou provádět zateplení domu při revitalizaci.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 21 0 0
SSV:P16,18 1384/1825 0/1825 0/1825
SSV:P20,22 1408/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh byl přijat jednomyslně.

5. Informace o stavu přípravy regenerace domu, rozhodnutí o dalším postupu a pověření VS
Pan J. Tomsa informoval všechny přítomné o tom, že MŽP pozastavilo do konce roku 2010 dotace na panelové domy v Zelené úsporám i v PANELu. Důvodem je nutnost po 12 měsících vyhodnotit dosavadní průběh části programu ZÚ týkající se panelových domů. Výsledky budou zveřejněny začátkem příštího roku a budou podkladem pro další otevření programu. Přijímání dalších žádostí pro panelové domy bude podle MŽP možné začátkem nové stavební sezony v roce 2011.
Na základě této informace se rozvinula debata o provádění dalších kroků ve věci regenerace domu. Zda obnovit a dokončit práce s tím spojené.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby firma REVI – IN s.r.o. dokončila započaté práce na vyřizování dokladů potřebných k provedení regenerace domu a současně potřebné podklady k vyžádání dotací Zelená úsporám a PANEL.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 19 0 0
SSV:P,16,18 1284/1825 0/1825 0/1825
SSV:P,20,22 1375/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh na pokračování ve vyřizování podkladů a dokladů pro regeneraci domu firmou REVI – IN s.r.o. byl schválen jednomyslně.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby se regenerace domu uskutečnila i v případě, že nebude možné čerpat žádné dotační příspěvky. Regenerace se bude provádět kompletně, nikoli po částech.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 19 0 0
SSV:P,16,18 1284/1825 0/1825 0/1825
SSV:P,20,22 1375/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh na provedení kompletní regenerace domu i v případě zrušení dotací byl schválen jednomyslně.
V souvislosti s odsouhlasenou regenerací domu bylo navrženo zvolit pracovní skupinu na domě.
Přihlásili se Ing. Relich, p. Jašek a Mgr. Novotný. Skupina bude pracovat s technikem – správcem domu, pí. Paďourovou.
Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby byla vytvořena pracovní skupina – Ing. Relich, p. Jašek a Mgr. Novotný. Pracovat bude tato skupina s paní Paďourovou – technikem – správcem domu.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
Zdržel se:
ČS: 18 0 1
SSV:P,16,18 1184/1825 0/1825 100/1825
SSV:P,20,22 1375/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh na utvoření pracovní skupiny byl přijat většinou hlasů.
Během tohoto bodu odešla paní Mrázová - nájemce.

6. Projednání žádosti nájemce nebytových prostor o dopuštění nájemného za pronajaté nebytové prostory.
Vlivem dešťů a špatné izolace na severní straně domu došlo k zatečení do pronajaté místnosti panem Ing. Pavlem Škodou, který již asi 20 let za místnost řádně platí a přispívá tím do FDH. Zatečením došlo k poškození majetku, jež je účelem jeho podnikání a obživy. Pan Ing. Škoda požadoval prominutí nájemného za jedno čtvrtletí.

Návrh na usnesení:
Souhlasíme, aby bylo upuštěno od úhrady pronájmu místnosti za jedno čtvrtletní období panu Ing. Škodovi z důvodu poškození jeho majetku, jež je účelem jeho obživy.
Hlasování: (Pro/Proti/Zdržel se)
ČS: 18 0 0
SSV:P,16,18 1184/1825 0/1825 0/1825
SSV:P,20,22 1375/1825 0/1825 0/1825
Usnesení:
Návrh na usnesení o odpuštění úhrady za jedno čtvrtletí za pronájem místnosti byl přijat jednomyslně.

7. Různé a závěr:
Na příští schůzi navrhl pan Mgr. Novotný opět otevřít a projednat předzahrádky u bytů v 1. np u vstupů.
Paní Paďourová zjistí, zda pan Zedník má řádně povoleno pronajímat byt, jelikož jsou stížnosti na rušení nejen nočního klidu, ale jsou stížnosti na velice hlučné chování uživatel bytu i v denních hodinách.

Zapisovatel: podklad pro zápis Ing. Veselá
Zápis vyhotovila: J. Paďourová
Ověřovatel: Mgr.Ing. Radek Novotný
Schůze byla ukončena v 21.10 hodin.

V Brně 6.9.2010

Příloha:
Zápis ze schůze
Presenční listina
Pozvánka
Zpráva Mgr. Ing.. R. Novotného
Odstoupení - písemné pí. Feketíkové
Jaroslava Paďourová
Technik – správce domu

pondělí 13. září 2010

Jednosměrná ulice

Naše ulice je jednosměrná, v celé délce smyčky kolem "výškáče", který stojí naproti nám. Ale již několikrát jsem viděl (a též na to několik "provinilců" upozornil), že auto vyjíždějící z parkoviště mezi "výškáčem" a Gymnáziem Globe odvážně vyrazilo protisměrně.
Až budu mluvit s panem starostou, budu jej muset na tento stav upozornit.
Řešením by bylo umístit před GG dopravní značku "Přikázaný směr jízdy", neboť mnozí řidiči prostě zapomenou, že když sem přijeli a zaparkovali, projeli kolem dopravní značky, upozorňující na jednospěrný provoz naší ulicí. Zejména u návštěv (nikoliv bydlících) lze předpokládat, že jde skutečně jen o opomenutí... U bydlících "ve výškáči" či návštěvníků "dětí od důchodců" z domu plného garsonek (na Bzenecké hned vedle školy) jde o vědomé porušování dopravních předpisů...

neděle 12. září 2010

Téma Hattrick

Když jsem s panem starostou Vinohrad hovořil v létě na téma Hattrick, slíbil jsem, že dám v září vědět, jak se stav změnil. Na schůzi jsme toto téma jaksi už nestihli otevřít...
Můj osobní názor je ten, že se v Hattricku poněkud umravnili a po desáté večer už je klid. Ale nutno říct, že já osobně, ani nikdo z mé rodiny, jsme nikdy nesdíleli názor, že je třeba si na Hattrick stěžovat. Na druhou stranu respektuji, že můj názor se nemusí shodovat s Vaším.
Proto Vás prosím o sdělení Vašeho názoru, zda si myslíte, že je třeba "v boji s Hattrickem" pokračovat! Jako zástupce vlastníků musím hájit názory ostatních, byť s nimi ne vždy souhlasím...

sobota 11. září 2010

Plná moc pro zástupce vlastníků

Vážení vlastníci bytů v domě Prušánecká 16-22,

na schůzi 6.9.2010 jsem byl sice zvolen do role zástupce vlastníků (který se správcem-technikem domu zodpovídá zejména za správnost a adekvátnost výdajů z FDH), ale samozřejmně je na Vás, zda budete tuto volbu respektovat a zda mi plnou moc dáte.

Na vysvětlení:
Správce-technik sice řeší aktuální opravy na domě a připravuje plány na opravy většího rozsahu, aby je následně nechal schválit na ČSS a SSV, ale aktuální výdaje je povinen projednat se všemi vlastníky bytů ("svým plnoprávným zástupcem" technika-správce na ČSS stanovili jen družstevníci-nájemci, vlastníky tato volba nijak nezbavuje práva rozhodovat o výdajích domu sami nebo prostřednictvím zástupce vlastníků).
A je na vlastnících bytů, zda chtějí o všem jednat osobně (proto je v dopise, jímž byly obesláni, uvedeno, že pokud nechtějí podepsat plnou moc, mají uvést, jak mohou být v případě potřeby kontaktováni osobně) nebo mohou podepsat zaslanou plnou moc (a já je v kontrole všech výdajů zastoupím - nemám obavu, že bych nebyl schopen následně cokoliv na dotaz vysvětlit, ba naopak, vše, krom zjevných jasných výdajů, tedy například faktury za revizy hromosvodů - to mne teď jen napadlo jako příklad - budu i zde na webu vysvětlovat hned).

Technicky:
Podepsanou plnou moc (pokud mi dáte na základě tohoto vysvětlení důvěru) nemusíte nosit osobně na SBD, nabízím Vám, že je tam hromadně odnesu za čtrnáct dní. Některé z Vás to již včera napadlo samotné...
Tedy kdo chce, nechť mi podepsanou plnou moc přinese (a předá osobně nebo dá do schránky) nejpozději v pátek 24. září 2010.
V sobotu ráno je před odjezdem na týdenní pobyt do lázní Lednice doručím na SBD osobně.

Mimochodem - ne každý se orientuje na webové stránce, proto uvádím přehledně kontakt na mne:
Mgr. Ing. Radek Novotný
Prušánecká 18
mobil +420 777 083 126
e-mail coney@centrum.cz
Na SBD to mohli pro jednoduchost uvést do průvodního dopisu, ale nestalo se tak...

pátek 10. září 2010

Technik - správce

Paní Paďourová nám včera večer stihla "vyzdobit" nástěnky a uvést slíbené kontakty:
jaroslava.padourova@mirsbd.cz
tel. 548 424 446 (Po a St 13:30 - 16:30)
mob. 721 215 179
A doplnila oznámení, že paní Feketíková bude prostředníkem mezi ní a domem. Sice netuším, kde paní Paďourová "vyčarovala" toto rozhodnutí, každopádně budu nejen vlastníkům (jako jejich zástupce), ale všem, kdo se na mne s čímkoliv ohledně domu obrátí, rád ve všem radit a pomáhat řešit problémy jako dosud, nehledě na proklamace paní Paďourové.

čtvrtek 9. září 2010

"Zamrzlý ventil" v šestnáctce

Přišla za mnou dnes odpoledne sousedka ze vchodu 16, že ji za mnou poslal pan Kolář, abych poradil. Již několik dní jí v bytě teče jen vlažná voda místo horké.
Požádal jsem paní, aby obešla byty nad jejím bytem a ověřila, zda stejný stav je i v ostatních bytech v téže stupačce a sám jsem si prohlédl rozvody v suterénu. Problém se týkal všech bytů, ventily žádné uzavřeny nebyly, a tak mne napadlo jediné vysvětlení problému: vzhledem k tomu, že v suterénu byla přívodní trubka TV i vracečka teplá a ve stupačce byla teplá jen vracečka, došel jsem k závěru, že musí být "zamrzlý ventil" stupačky v suterénu.
Ventil byl otevřený, tak jsem jen pákou ventil uzavřel, otevřel, uzavřel a otevřel - prostě jsem s ním zahýbal. Během pár vteřin se začla trubka za ventilem citelně zahřívat od teplé vody... A v devět večer, když jsem se zašel sousedky zeptet, zda je už vše v pořádku, tekla už správně horká voda...

Inu, paní Paďourová, technik-správce domu, se sice na schůzi nechala slyšet, že nepřipouští opravy na domě svépomocí, ale než jí volat kvůli takovýmto detailům, budu raději odvážně její přístup ignorovat a sousedům prostě pomáhat řešit podobné problémy. Stačí-li trochu zauvažovat a zahýbat ventilem, je přece nesmysl volat na to odbornou firmu a platit jí nesmyslé peníze.
Stačí že budeme zcela zbytečně platit správce...

středa 8. září 2010

Co dělat kdyby...

Paní Feketíková včera "vypucovala" nástěnky v domě, zbyl tam jen letáček s havarijními čísly SBD Mír. Slíbený telefonní kontakt na technika - správce, paní Paďourovou, se zatím neobjevil (když jsem tam v 21:00 nahlížel).
Na schůzi sice pani Paďourová vyhlásila, že žádná oprava nebude proplacena bez jejího souhlasu, ale žádné kategorické prohlášení není bez výjimky.
Takže když si položíme otázku "Co dělat, když zjistíte, že praskla voda", tak:
  1. pokud Vám teče baterie v koupelně, hadice k pračce, přívod ke kuchyňské lince... zavřete si bytový ventil ve své stupačce (za dvířky za WC) a postarejte se o opravu, to jde z Vašich peněz a pozvat si na opravu můžete kohokoliv,
  2. pokud praskne voda ve stupačce (je to nepravděpodobné, trubky jsou nové, ale "nikdy neříkej nikdy"), jednoduše zavřete hlavní ventil pod schodištěm (v tomto směru je řešení v tomto domě geniální),
  3. netuším však, kde jsou ventily k topení, takže kdyby prasklo něco na topení (a hrozilo vytopení několika bytů), nezbývá dle mého názoru v takovém případě nic jiného, než volat havarijní službu: fa. Knecht, telefon je, nepletu-li se, 608 355 701.
Pravda, jiná havárie, vyžadující bezodkladný zásah, asi u nás nehrozí...


Vše zmíněné je popsáno z pohledu vchodu 18, a jen předpokládám, že v ostatních vchodech je to stejné...

úterý 7. září 2010

Zášť málem zvítězila

Před včerejší schůzí mne zastavila jedna sousedka na krátkou diskusi. Prý mne chápe, že se snažím přinést do domu změnu, ale prý jsem na lidi moc hrrr. Nepochopil jsem prý, že většina lidí v domě Prušánecká 16-22 jsou konzervativní starousedlíci, kteří jen těžko přijímají jakékoliv změny. A že prý v ledasčem připomínám našeho prezidenta pana Václava Klause (shodou okolností je dnes hlavním tématem všech zpráv jeho projev v Parlamentu ČR). Taky stejně jako Václav Klaus říkám pravdu a fakta, a neberu dostatečně ohled na to, že se to posluchačům moc nelíbí. A některým vůbec. Pravda a fakta často bolí...
A ještě mi paní sousedka říkala, že se schůze nemůže zúčastnit, ale že se těší na mou zprávu v mailu o průběhu schůze.
To na úvod.

Teď jen stručně k nadpisu Zášť málem zvítězila (obsáhlý komentář ke schůzi teprve chystám).
Co schůze přinesla? Velmi stručně řečeno: Bývalý VS vyklidil pozice, prý se bojí cokoliv dělat a cokoliv říkat, neboť bych o tom mohl psát na webovou nástěnku. Takže dělali věci, o nichž se nesmí psát? Bylo to tajné? Vědomě nesprávné? Já jen popisoval, co vidím, že se děje a neděje...
Nový VS nebyl zvolen, odhlasován byl technik - správce domu (že nás bude stát na poplatcích dvojnásobek toho, kolik stál výbor samosprávy, řekla paní Koutníková až po hlasování - "nejdřív se hlasuje, pak se dozvíte, co jste si vlastně odhlasovali"). Já byl zvolen jako zástupce vlastníků a pan Relich byl zvolen jako delegát na SD.
V další části schůze pak v dikusi někteří konečně snad prozřeli, když jasně zaznělo: Dům je náš, ve společném vlastnictví, v tomto směru netřeba rozlišovat vlastníky a nájemníky/družstevníky. Co si mezi sebou vybereme do FDH, to je použito na opravy domu. Nic, ani zatékání do sklepů, neuhradí "nějaké imaginární družstvo" za nás, vše je z našich peněz. Družstvo je jen úřad! (Pravda, někteří to asi nepochopí nikdy, ale to je jiná kapitola. Paní Jehličková se taky veřejně nechlubí, kdy to pochopila, ale já si to pamatuji! Řekla to přede mnou!)
No a členovi tohoto úřadu, technikovi-správci, jsme více méně předali správu domu. Místo aby to dělal jeden z nás nebo tři z nás (ani jedna varianta neprošla), bude to někdo jiný, za víc peněz. Uvidím, jak půjde dění ovlivňovat z titulu zástupce vlastníků.
Zášť části lidí (z paní Feketíkové jen sršela - a může si klidně stěžovat, že ji jmenuji, bylo to tak!) zvítězila nad rozumem, ať to raději dělá někdo jiný za víc peněz než "ten nový, co říká nepříjemné pravdy". Tak to chtělo necelých dvacet lidí z domu (ostatních třicet se nedostavilo).


Detailnější rozbor později...

pátek 3. září 2010

Výzva ke schůzi 6.9.

Přátelé,
obdrželi jsme do schránky pozvánku na ČSS a SSV na pondělí 6. září 2010.
Mám před sebou pozvánku a pokusím se nad jejím obsahem, a tedy nad připravovanou schůzí, zamyslet:
  1. K bodu 1 není co dodat, neboť předpokládám, že participace paní Koutníkové a pana Tomsy zajistí, že tentokrát bude zápis bez chyb a formálně správný, a bude reflektovat vše, co na schůzi zazní.
  2. Je třeba zvolit nový, minimálně tříčlenný, Výbor samosprávy, neboť jinak nám SBD "dosadí" technika-správce. A toho budeme platit v poněkud jiném rozsahu než jaká je odměna pro VS, takže doporučuji se zamyslet a nový VS sestavit. Kdo se hlásí dobrovolně? Já říkám ANO, HLÁSÍM SE, jsem si vědom úskalí, která funkce přináší, že nemohu neodpovídat na otázky bydlících - běžně denně odpovídám na jeden či více mailů od bydlících ze Strnadovy (224 bytů), proč k tomu nepřidat i 52 bytů na Prušánecké?
  3. Naopak, znaje stanovy, vím, že delgátem na SD být nemohu za dvě různé samosprávy.
  4. Sondy k základům domu a výsledky těchto sond musíme projednat a najít řešení, pan Tomsa se snažil dovést ke spolupráci i úředníky radnice, neboť na obecním pozemku (mezi domem a chodníkem) vzniká při silném dešti rybníček, z něhož se voda "tlačí" skrze v podstatě neexistující izolaci pod podlahami sklepů do sklepních prostor. Tento bod nám jistě více vysvětlí právě pan Tomsa.
  5. Musíme rozhodnout, jak to udělat s případným novým výběrovým řízením vzhledem k dost zásadní změně rozsahu prací na regeneraci domu, původní výběrové řízení bylo na úplně jiný rozsah prací!
  6. Odpuštění nájemného za pronajaté nebytové prostory by mělo být zváženo logicky, rozumově, nikoliv na základě toho, kdo se s kým zná či nezná... (Víc k tomu nevím.)
  7. V bodu různé je třeba zmínit pozemky / zahrádky čtyř přízemních bytů, které (z hlediska právního) nejsou součástí domu, jejich majitelem je obec, jejich užívání jako zahrádek je (řekněme kulantně) bez právního základu, (a něco takového asi můžeme chtít sotva upravovat za peníze domu).
    A rád bych též v klidu a bez emocí vysvětlil možnosti zasílání informací elektronicky, buďme moderní a nesetrvávejme u nutného stereotypu číst vývěsky na nástěnkách (i když ty samozřejmně nezrušíme, musí zůstat zachovány pro ty, kdo si s počítačem "netykají"). Rozhodně se mi však nelíbí, když mi někdo na takovou myšlenku odpovídá slovy "dejte pokoj s mailem" bez další argumentace a diskuse.